Przedstawiamy kolejne najczęściej zadawane pytania dotyczące montażu mechanicznej blokady skrzyni biegów oraz zasad działania systemu. Zachęcamy wszystkich kierowców do zapoznania się informacjami dotyczącymi montażu, nieudanych prób kradzieży oraz udoskonaleń, które wprowadziliśmy na przestrzeni kilkudziesięciu lat.
Czy można zniszczyć blokadę za pomocą łomu lub wiertarki?
Nie bez powodu wykorzystujemy wysokiej jakości materiały. Zamek blokady jest przygotowywany z hartowanej stali, co uniemożliwia rozwiercenie go za pomocą wiertarki, nie ma również możliwości wyrwanie bębenka zamka. Specjalnie zaprojektowany zestaw pinów oraz zrywalne śruby gwarantują, że złodziej nie dostanie się do serca blokady z użyciem łomu.
Kradzież samochodu i ciekły azot – czy to możliwe?
To najczęściej powtarzana teoria o możliwości sforsowania samochodowej blokady mechanicznej. Aby przeprowadzić demontaż blokady z wykorzystaniem ciekłego azotu, należałoby przeprowadzić kradzież w temperaturze bliskiej -200⁰C. Substancja spełnia swoje funkcje jedynie w takiej temperaturze, a stworzenie warunków laboratoryjnych z pewnością przewyższa możliwości nawet profesjonalnego złodzieja.
A jeśli zgubię kluczyk do blokady?
Bez obaw, dla naszych klientów przygotowujemy dodatkowy egzemplarz w razie zagubienia. Aby otrzymać nowe kluczyki należy przedstawić specjalną kartę kodową, którą każdy kierowca otrzymuje w chwili zakupu. Aby zwiększyć bezpieczeństwo, tworzymy tysiące kombinacji wzorów kluczy.
Czy to jest ta sama blokada, co w latach 90-tych?
W ciągu kilkudziesięciu lat udoskonalaliśmy blokady skrzyni biegów i blokady kierownicy. Aby przeprowadzić montaż zabezpieczenia przed kradzieżą w latach 90-tych, należało rozwiercić karoserię w kilku miejscach. W 1997 opracowaliśmy nowy system montażu, który bazował o istniejące już otwory technologiczne w karoserii. Kilkanaście lat temu wprowadziliśmy kolejną innowację, którą wykorzystujemy do dziś. Od roku 2000 blokada mechaniczna była wyposażana w unieruchamiający bolec, który był montowany na stałe.
Czy blokada kierownicy to drążek zakładany na kierownicę?
Takie rozwiązania zdecydowanie różnią się od naszych systemów. Blokady skrzyni biegów i blokady kierownicy są montowane na stałe, nie ma konieczności zakładania i ściągania zabezpieczenia za każdym razem, kiedy kierowca chce ruszyć w drogę. Prostą obsługę zapewnia dołączony kluczyk.
Jak kończą się próby kradzieży?
Najczęściej – jest to wybita szyba. Czasem zdarza się, że złodzieje przeprowadzają mało profesjonalny demontaż konsoli, który znajduje się na skrzyni biegów. Specjalnie opracowany projekt zabezpieczenia gwarantuje, że złodziej nie będzie mógł zdjąć blokady, nawet przy wykorzystaniu wiertarki, łomu oraz siły. Koszt naprawy konsoli oraz wstawienia nowej szyby nie jest wysoki. Nie zalecamy pozostawienia w samochodzie wartościowych rzeczy, szczególnie w widocznych miejscach.
Czy montaż blokady wpłynie na wygląd mojego samochodu?
Każdy samochód z zamontowaną blokadą mechaniczną Niedźwiedź-Lock wygląda estetycznie. Zabezpieczenie jest montowane bezpośrednio przy skrzyni biegów lub kolumnie kierowniczej. Dyskretny wygląd gwarantuje, że wnętrze samochodu nie zmieni się po zamontowaniu blokady skrzyni biegów lub blokady kierownicy.
Gwarancja najwyżej ochrony przed kradzieżą
Wybór systemów Niedźwiedź-Lock gwarantuje:
99% skuteczności przed kradzieżą auta,
prostą obsługę,
estetyczny wygląd, który nie zmienia wnętrza samochodu.